perjantai 11. helmikuuta 2011

Levolla siitä selviää!

Johan alkaa maailma kirkastumaan ja pääkin pysyy kasassa paremmin, kun päätin sitte (tai siis lääkärihän sen minun puolesta päätti) jäädä muutamaksi päiväksi kotiin lepäämään. Väsy ja uupumus selätti minut ja saikulla ollaan siis oltu muutaman päivää. Ja ihanaa on huomata, että tästähän on ollu apua! Maanantaina olis uudestaan lääkäri ja katsotaan sitte mikä on tuomio. Neuvolantäti oli tänään sitä mieltä, että lepoa vaan loppuraskaus, turha sinne töihin on itseään mennä kiduttamaan. Niin olen kyllä samaa mieltä. Ja hän vielä painotti, että raskaudestakin pitää pystyä nauttimaan, no se osuus multa on kyllä tässä sumussa menny ihan ohi!

Spekuloin tuossa yksi ilta, että miksi sitä saikkua on niin vaikea ottaa, vaikka lääkärit sitä niin kovasti suosittelee? Ja pohdintojen jälkeen huomasin itsessäni tyhmän piirteen. Aina kun on joku loma tiedossa, niin vedän itseni ihan piippuun, teen ennen lomaa pitkiä päiviä ja yritän saada hommat enemmän kun tehtyä. Näin koen että olen ansainnut tulevan loman.... niin sitten kun selitin teoriani miehellenin, niin hän huomautti, että olisko tuossa syy sille, että olen oikeastaan aina kipeä lomalla!!!! Nyt siis sovellan tätä piiputtamista lähestyään äitiyslomaan ja koen, että en ole ansainnut lomaa jos jään sairauslomalle ennen. No nyt vielä kun kirjoitan tätä tänne blogiin, niin tajuan itsekkin että olenpas typerä! Varsinkin kun ei ole enää vain minun hyvinvoinnista kyse.

Tänään oli myös neuvola käynti ja kaikki oli noin niin kun fyysisesti kunnossa minulle oli painoa tullut 600g lisää, kaiken kaikkiaan sitä on tullut noin 9 kiloa, verenpaine oli 118/76, kohdunpohjankorkeus 26,5 eli aika siinä keskikäyrällä mennään. Sokerirasitus testin tulokset olivat normaalit: paastosarvo oli 4,8, pitää olla alle 6,1, tunnin arvo oli 8,3 pitää olla alle 10,0 ja kahden tunnin arvo oli 6,7 pitää olla alle 7,8. Huh tätäkin olin pelännyt, mutta onneksi nuokin olivat kunnossa :)

Nyt siis jatkan lepäilyä ja katsotaan mitä maanantaina lääkäri sanoo.
Ai niin Kelalta tuli päätökset ja nyt odotellaan äitiyspakkausta :) kivaa saada lisää pikkuisia vaatteita Hemmolle! Aurinkoa viikonloppuun kaikille teille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti