keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Totuttelua

Täällä sitä yritetään totutella vauvantuoksuiseen arkeen. Päivät menee ihan hyvin, mutta yöt on aika haastavia. Hemmo ei ihan hirveesti välitä nukkua, kun pienellä vääntää vatsasta niin kovin. Välillä masu pihisee kun ilmapallo ja valtavia röyhyjä tulee.

Meikäläinen on koko ajan ihan paniikissa, että nyt se ei hengitä, nyt se tukehtuu, nyt siltä menee niskat.... Ukkeli yrittää kovasti rauhotella mua, mutta oon kyll ihan hermona koko ajan! Varmaan osasyyllinen on unen puute ja toivottavasti tää panikoiminen tästä laantuu.

Ollaan jo turvauduttu Cuplatoneen ja Relaan, josko niistä olis apua noihin vatsanväänteisiin. Eilen kävi neuvolan täti kotikäynnillä ja painoa oli onneksi tulu ihan kivasti 117g, tätäkin oon panikoinu, että riittääkö mun maito. Pari kertaa päivässä annetaan lisämaitoa noin 20-40ml, nämä lähinnä yöllä. Eka mä kyll yritän imettää, mutta jos toinen ei oo tyytyväinen vielä silloin niin sitten annetaan lisämaitoa.

Hemmon napatynkä irtosi jo pari päivää sitten ja ihoon on tullu valtavasti näppyjä. Vauvan tuoksu on just niin ihana kun kaikki aina sanoo. Eilen kun kävin kaupassa, niin tuli jo ikävä pikkuisen tuoksua :)

Muuten ollaan aika hyvin jo toivuttu synnytyksestä, hieman tekee vielä kipeetä istua, mutta haava on kuulemma hyvin alkanut parantua. Ensi keskiviikkona olis neuvola ja tän viikon perjantaina meen sairaalalle imetysklinikalle, kun tuntuu että tuo imettäminen on aivan älyttömän vaikeeta. Oon nyt käyttäny sellaista rintakumia ja siitä olis kiva jossain vaiheessa päästä eroon ja asennotkin on aika hakusessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti